Psikomotor Alana Uygun Oyunlar

  • GELİŞİM ALANI: Psikomotor Gelişim
  • OYUNUN ADI: Geri Geri Yarışma

HEDEF: Büyük-küçük kaslarını kullanabilme (Adımlama hareke­tinde denge sağlama)

DÜZEY: 5-6 yaş

ARAÇ-GEREÇ: Sandalye ve sehpa

OYUNDAKİ ÇOCUK SAYISI: 10

UYGULAMA: Çocuklar eşit iki gruba ayrılır. Her iki grup oyuncu­ları birbiri ardına sıralanırlar. Bunların 8-10 adım karşısına birer san­dalye ya da sehpa konur. Öğretmen oyuna başlama işareti verince grubun ilk oyuncuları çıkış çizgisinden sehpaya kadar geri geri koşar­lar. Sehpanın arkasından dolaştıktan sonra düz koşu ile iki numaralı arkadaşının eline vurur, sıranın arkasına giderler. Diğer oyuncular da aynı hareketi yaparlar. Yarışmayı önce tamamlayan grup birinci olur.

 

 

  • GELİŞİM ALANI: Psikomotor Gelişim
  • OYUNUN ADI: Kurdele Bağlama-Çözme Yarışması

HEDEF: Büyük-küçük kaslarını kullanabilme (Hareketlerde koordine-çabukluk sağlama)

DÜZEY: 5-6 yaş

ARAÇ-GEREÇ: Kurdele-sandalye

OYUNDAKİ ÇOCUK SAYISI: 10-12

UYGULAMA: Oyuncular iki eşit gruba ayrılır. Önde bulunan oyunculara 15-20 cm uzunluğunda birer kurdele verilir. Her grubun 8-10 adım karşısına bir sandalye konur.

Öğretmenin işareti ile ilk sıradaki birinci oyuncular koşarak kurde­leyi sandalyenin bir bacağına bağlarlar ve geriye döner, ikinci oyun­cunun avucuna vurup yerine otururlar. İkinci oyuncu da işaret alınca koşar ve bağlanan kurdeleyi çözer, üçüncü arkadaşına verir. Yarışma bu şekilde son oyuncuya kadar sürer. Oyun sonunda kurdeleyi çabuk bağlayıp-çözen grup oyunu kazanır.

 

 

  • GELİŞİM ALANI: Psikomotor Gelişim
  • OYUNUN ADI: Sahile-Havuza

HEDEF: Büyük-küçük kaslarını kullanabilme

DÜZEY: 4-6 yaş 

ARAÇ-GEREÇ: Tebeşir

OYUNDAKİ ÇOCUK SAYISI: 8

UYGULAMA: Ovun alanına büyük bir daire çizilir. Çocuklar geniş aralıklarla bu dairenin dışında sıralanır. Yüzleri daireye dönüktür.

Öğretmen önce çocuklar ortada bir havuz var. Ben “Havuza” der­sem herkes havuzun içinde, ayaküstü atlayacak der ve daha sonla “Sahile” dediğim zaman, çizgiye basmadan sahile sıçrayacaksınız ya­ni çizgi dışına çıkacaksınız. Geç kalan, atlarken havuza düşen oyunda başarısız sayılacak, der. Birkaç kez deneme yapıldıktan sonra oyunun biraz daha zor bölümüne geçilir.

Öğretmen “ben sizi bazen yanıltabilirim. Size sahilde iken sahile dersem olduğunuz yerde kalacaksınız. Ya da havuzda iken havuza dersem yine hareket etmeyeceksiniz. Şaşıran olursa oyundan çıkarıla­cak” der. Oyun bu şekilde devam eder.

 

 

 

Yorum bırakın