OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE GÜNLÜK PLAN

SÖZLERE GÖRE HAREKET EDİYORUM (ETKİNLİK 1)

                Etkinlik Türü: Oyun Etkinliği (Küçük Grup Etkinliği)

                Yaş Grubu       :

 

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİDil Gelişimi:

Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.

 (Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.

 Motor Gelişim:

Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Göstergeleri: Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

Sosyal-Duygusal Gelişim:

Kazanım 10. Sorumluluklarını yerine getirir. (Göstergeleri: Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.

SÖZLERE GÖRE HAREKET EDİYORUM (ETKİNLİK 1)

                Etkinlik Türü: Oyun Etkinliği (Küçük Grup Etkinliği)

                Yaş Grubu       :

ÖĞRENME SÜRECİ

  •  “ Koş koş koş koş koşarız, zıp zıp zıp zıp zıplarız, elele tutuşuruz, halkaya katılırız.” Tekerlemesi söylenerek çocukların daire şeklinde dizilmelerine rehberlik edilir.
  • Bütün çocuklar halkaya dahil olduğunda öğretmen; “şimdi sizinle büyük bir balon olduk hadi bakalım bu balonu bir söndürelim sonra da bütün güzümüzle şişirip patlatalım. Hadi büzüştür büzüştür balonu (çocuklar ortaya toplanır),hadi şimdi şişirelim üüffff üffff…(halka elele açılmaya başlar iyice gerginleştirilir) eyvaaah balon çok şişti paaaat !!! (dairedeki bütün çocuklar elleri bırakıp kendini yere atar.)” diye ısınma oyunu oynar.

·         Ardından oyun için tek sıra olunur. Öğretmen, “Sözlerime uygun olarak yürüyünüz” der.

·         Arka arkaya kollarınızı yukarda çevirerek yürüyünüz.

·         Tef çalma hızına göre yavaş veya hızlı olarak yürüyünüz.

·         “Dur” denildiğinde herkes olduğu yerde donmuş gibi dursun.

·         Öğretmen bu şekilde denemeler yaptırır. Farklı yönergeler verebilir.

·         Deneme çalışmasından sonra oyun başlar. Önce öğretmen oyuna liderlik eder. Ardından isteyen çocuklar oyunu sürdürür. Öğretmenle birlikte çocuklar onu takip eder.

·         Oyunu başarıyla sürdürenler alkışlanır.

 

DEĞERLENDİRMEEtkinlik bitiminde çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:

·     Ritimler eşliğinde yürümek hoşunuza gitti mi?

·     Oyunu nasıl oynadık?

·     Oyunu oynatmak mı yoksa oynatanı takip etmek mi daha güzledi?

                                                                                      CİCİ KÖPEĞİM (ERKİNLİK 2)

                Etkinlik Türü: Müzik Etkinliği (Küçük Grup Etkinliği)

                Yaş Grubu       :

ÖĞRENME SÜRECİ

  • Öğretmen, “Biz çalışkan arılarız. Vızır vızır vızırdarız. Müzik zamanı şarkılar söyleriz.” diyerek çocukları çocukların müzik merkezine geçerek yarım daire şeklinde oturmalarına rehberlik eder.
  • Öğretmen çocuklardan nefes açma çalışması yapacaklarını bunun için ellerinde çiçek olduğunu hayal etmelerini ister. Burunlarından derin nefes almalarını ve ağızlarından vermelerini ister.
  • Ardından öğretmen ”Cici Köpeğim” isimli şarkıyı söyler. Sonra şarkı hep birlikte tekrar edilir. Etkinlik sonunda eve gidiş hazırlıkları yapılır.

CİCİ KÖPEĞİM                                               

Benim cici bir köpeğim var

Otur desem oturur

Kalk desem kalkar

Büzül desem büzülür

Süzül desem süzülür

Eller şap şap şap

Ayaklar rap rap rap

Bir şöyle bir böyle

Dans edelim seninle

  • Çocuklarla birlikte şarkıya eşlik edilir. Şarkının sözlerine uygun öykünmeler yapılarak şarkı söylenir.
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİDil Gelişimi:

Kazanım 2. Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.)

 

AİLE KATILIMI

  • Ailelerden okulda öğrendikleri şarkıyı evde dinlemeleri istenir.

 

 DEĞERLENDİRME

Etkinlik bitiminde çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:

·     Nefes çalışması sırasında çiçek koklarken neler hissettiniz?

·     Cici Köpeğim şarkısını beğendiniz mi?

 

 

                                       

 

                                  OKULA HAZIRLIK (ETKİNLİK 3)

ÖĞRENME SÜRECİ·         Öğretmen, “Biz çalışkan arılarız. Vızır vızır vızırdarız. Hikâye zamanı sessizce otururuz.” diyerek çocukları hikâye saati için yarım ay şeklinde sandalyelere oturtturur ve çocuklar ile okul konusunda sohbet eder. (Okulu sevdiniz mi, okul nasıl bir yer, okula gelmeden önce okul hakkında neler düşündünüz, şimdi ne hissediyorsunuz?)

·         Okulun ve sınıfın adı söylenir ve yüksek sesle tekrar edilir.

·         Öğretmen ve çocuklar sıra ile kendi isimlerini söylerler.

·         “Okula Hazırlık” hikâyesi kuklalar ile birlikte anlatılır.

OKULA HAZIRLIK(HİKAYE SAATİ KİTABI)

Ceyda, bu yıl anaokuluna başlayacaktı. Çünkü beş yaşını doldurup altı yaşına girmişti. Hafta sonu Ceyda, anne ve babasıyla birlikte alışverişe çıktı. Ceyda’ya ayakkabı mağazasından kırmızı bir ayakkabı aldılar. Kırtasiyeden pastel boya, suluboya, makas, yapıştırıcı ve defter aldılar. Ceyda çok mutluydu. Anne ve babasına aldıkları için teşekkür etti. Eve geldiklerinde ayağına kırmızı ayakkabılarını giydi. Bir sağa bir sola yürüyordu. Çok heyecanlıydı.

Ceyda: Anne ben ne zaman okula gideceğim? diye sordu.     

Annesi: Yarın okullar açılıyor.

Ceyda: Peki okul nasıl bir yer?

Babası: Gel otur bakalım kucağıma, sana anlatayım. Okul, çocukların eğitim-öğretim yuvasıdır. Orada bir çok arkadaşın olacak. Bir de öğretmenin.

Ceyda: Öğretmen mi?

Babası: Evet öğretmen. Öğretmen de size bilgiyi, doğruyu anlatan kişi. Öğretmenine saygılı ol, onun sözünü dinle, tamam mı minik kuşum! diyerek yanağından öptü.

Ceyda: Peki ama orada benim canım sıkılır. Siz yokken ne yapacağım?

Babası:Merak etme, hiç canın sıkılmaz, çünkü sınıfınızda çeşitli köşeler ve oyuncaklar var. Sonra boyalarla resim yapacaksınız. Arkadaşlarınla grup oyunları oynayacaksın. Hiç canın sıkılmaz.

Ceyda, babasının kucağından kalkarak annesinin yanına gitti.

-“Anneciğim bana bir resim kağıdı verir misin?” dedi.

Annesi ona kağıt verdi. Ceyda, pastel boyasıyla resim yapmaya başladı.

Babası: Aferin Ceyda, resmin çok güzel oldu. İstersen yarın okula giderken yapmış olduğun resmi de götür, öğretmenine gösterirsin.

Akşam yemekten sonra annesi: Ceyda bugün erken yatmalısın. Yarın okula gideceğiz.

Ceyda “tamam anneciğim” diyerek elini ağzını yıkadı, dişlerini fırçaladı. Annesini babasını öperek “İyi geceler” dedi. Çantasına boyalarını ve yapmış olduğu resmi koydu. Ayakkabılarını da yatağının altına koydu. Yarın okula gidecekti.

·         Çocuklar kendi okul hazırlıklarını anlatırlar. (Sözel olarak veya resimlerle anlatılır.)

 

                 Etkinlik Türü: Türkçe Etkinliği (Bireysel Etkinlik)

                  Yaş Grubu       :                           

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİDil Gelişimi:

Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.  Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.)

Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır. Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.)

 

AİLE KATILIMI

  • Aileler evde çocuklarına okul ile ilgili resim yaptırabilir. Çocukların okulla, öğretmeniyle ve arkadaşlarıyla ilgili düşüncelerinin dinlenmesi ve bu düşünceleri resmin arkasına not almaları istenebilir.

Yorum bırakın