SÖZLERE GÖRE HAREKET EDİYORUM (ETKİNLİK 1)
Etkinlik Türü: Oyun Etkinliği (Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu :
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİDil Gelişimi:
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar. (Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Motor Gelişim: Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Göstergeleri: Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar. Sosyal-Duygusal Gelişim: Kazanım 10. Sorumluluklarını yerine getirir. (Göstergeleri: Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir. SÖZLERE GÖRE HAREKET EDİYORUM (ETKİNLİK 1) Etkinlik Türü: Oyun Etkinliği (Küçük Grup Etkinliği) Yaş Grubu :
|
CİCİ KÖPEĞİM (ERKİNLİK 2)
Etkinlik Türü: Müzik Etkinliği (Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu :
ÖĞRENME SÜRECİ
CİCİ KÖPEĞİM Benim cici bir köpeğim var Otur desem oturur Kalk desem kalkar Büzül desem büzülür Süzül desem süzülür Eller şap şap şap Ayaklar rap rap rap Bir şöyle bir böyle Dans edelim seninle
|
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİDil Gelişimi:
Kazanım 2. Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.)
|
AİLE KATILIMI
|
DEĞERLENDİRME
Etkinlik bitiminde çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir: · Nefes çalışması sırasında çiçek koklarken neler hissettiniz? · Cici Köpeğim şarkısını beğendiniz mi?
|
OKULA HAZIRLIK (ETKİNLİK 3)
ÖĞRENME SÜRECİ· Öğretmen, “Biz çalışkan arılarız. Vızır vızır vızırdarız. Hikâye zamanı sessizce otururuz.” diyerek çocukları hikâye saati için yarım ay şeklinde sandalyelere oturtturur ve çocuklar ile okul konusunda sohbet eder. (Okulu sevdiniz mi, okul nasıl bir yer, okula gelmeden önce okul hakkında neler düşündünüz, şimdi ne hissediyorsunuz?)
· Okulun ve sınıfın adı söylenir ve yüksek sesle tekrar edilir. · Öğretmen ve çocuklar sıra ile kendi isimlerini söylerler. · “Okula Hazırlık” hikâyesi kuklalar ile birlikte anlatılır. OKULA HAZIRLIK(HİKAYE SAATİ KİTABI) Ceyda, bu yıl anaokuluna başlayacaktı. Çünkü beş yaşını doldurup altı yaşına girmişti. Hafta sonu Ceyda, anne ve babasıyla birlikte alışverişe çıktı. Ceyda’ya ayakkabı mağazasından kırmızı bir ayakkabı aldılar. Kırtasiyeden pastel boya, suluboya, makas, yapıştırıcı ve defter aldılar. Ceyda çok mutluydu. Anne ve babasına aldıkları için teşekkür etti. Eve geldiklerinde ayağına kırmızı ayakkabılarını giydi. Bir sağa bir sola yürüyordu. Çok heyecanlıydı. Ceyda: Anne ben ne zaman okula gideceğim? diye sordu. Annesi: Yarın okullar açılıyor. Ceyda: Peki okul nasıl bir yer? Babası: Gel otur bakalım kucağıma, sana anlatayım. Okul, çocukların eğitim-öğretim yuvasıdır. Orada bir çok arkadaşın olacak. Bir de öğretmenin. Ceyda: Öğretmen mi? Babası: Evet öğretmen. Öğretmen de size bilgiyi, doğruyu anlatan kişi. Öğretmenine saygılı ol, onun sözünü dinle, tamam mı minik kuşum! diyerek yanağından öptü. Ceyda: Peki ama orada benim canım sıkılır. Siz yokken ne yapacağım? Babası:Merak etme, hiç canın sıkılmaz, çünkü sınıfınızda çeşitli köşeler ve oyuncaklar var. Sonra boyalarla resim yapacaksınız. Arkadaşlarınla grup oyunları oynayacaksın. Hiç canın sıkılmaz. Ceyda, babasının kucağından kalkarak annesinin yanına gitti. -“Anneciğim bana bir resim kağıdı verir misin?” dedi. Annesi ona kağıt verdi. Ceyda, pastel boyasıyla resim yapmaya başladı. Babası: Aferin Ceyda, resmin çok güzel oldu. İstersen yarın okula giderken yapmış olduğun resmi de götür, öğretmenine gösterirsin. Akşam yemekten sonra annesi: Ceyda bugün erken yatmalısın. Yarın okula gideceğiz. Ceyda “tamam anneciğim” diyerek elini ağzını yıkadı, dişlerini fırçaladı. Annesini babasını öperek “İyi geceler” dedi. Çantasına boyalarını ve yapmış olduğu resmi koydu. Ayakkabılarını da yatağının altına koydu. Yarın okula gidecekti. · Çocuklar kendi okul hazırlıklarını anlatırlar. (Sözel olarak veya resimlerle anlatılır.)
|
Etkinlik Türü: Türkçe Etkinliği (Bireysel Etkinlik)
Yaş Grubu :
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİDil Gelişimi:
Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.) Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır. Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.)
|
AİLE KATILIMI
- Aileler evde çocuklarına okul ile ilgili resim yaptırabilir. Çocukların okulla, öğretmeniyle ve arkadaşlarıyla ilgili düşüncelerinin dinlenmesi ve bu düşünceleri resmin arkasına not almaları istenebilir.